نهالستان بزرگ پیام سبز تالش

نهالستان بزرگ پیام سبز تالش

فروش نهال میوه ای و نهال جنگلی و انواع گل وگیاه زینتی (مهندس ادیبی)
نهالستان بزرگ پیام سبز تالش

نهالستان بزرگ پیام سبز تالش

فروش نهال میوه ای و نهال جنگلی و انواع گل وگیاه زینتی (مهندس ادیبی)

طراحی و اجرای فضای سبز

این شرکت با تولید انواع نهال های اصلاح شده پیوندی و گل و گیاه زینتی و درختان جنگلی با مجوز رسمی از موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی  در زمینه طراحی و اجرای فضای سبز به صورت سه بعدی( 3D با نرم افزار لنداسکیپ) مشغول به فعالیت می باشد و در زمینه احداث پروژه های فضای سبز (شهرداری ها، پارک ها، طرح ساحلی، بیمارستان ها، ادارات دولتی، محوطه ویلا و ....) اعم از کاشت نگهداری و مشاوره در سطح و خارج از استان سابقه فعالیت بسزایی دارد.

گیلاس

                                                                                                                                      گیلاس با نام علمی Cerasus avium  

از تیره Rosaseae درختی خزان پذیر در آب و هوای گرم معتدل و سرد معتدل سبز محصول کافی می دهد با توجه به اینکه گیلاس در مقابل پوسیدگی قهوه ای، حساس است بهترین هوا برای زندگی این درخت نواحی کوهستانی که دارای باران های زمستانه خوب و تابستان های خشک و خنک هستند ایده آل می باشد درخت گیلاس در هر نوع زمین روئیده و رشد می کند اما از زمین های رسی مرطوب یا خیلی خشک گریزان است.وجود نور مستقیم آفتاب حداقل به مدت6-8 ساعت برای درختان گیلاس ضروری است. تحمل سرمایی گیلاس 25- می باشد و در 3 تا 5 سالگی محصول خوبی را تولید می کند عمر اقتصادی به طور میانگین 20 تا 30 سال دارد. مسئله ای که در مورد درختان گیلاس باید توجه کرد این است که درختان گیلاس ازنظر پذیرش گرده توسط مادگی گل ها دارای حالت های خودناسازگاری (گرده یک درخت گلهای همان درخت را نمی تواند بارور کند) و دگرناسازگاری (گرده یک درخت، گلهای سایر درختان را نمی تواند بارور کند) هستند به همین علت علاوه بر کاشتن انواع مختلف گیلاس در یک باغ بهتر است از از درختان گرده زا همانند آلبالو و گیلاس زرد در باغات گیلاس استفاده کرد.

خواص گیلاس

گیلاس منبع غنی از آنتی اکسیدان است دارای پربی کم و فیبر زیاد است گواتر مزمن تا حدود زیادی با خوردن گیلاس کنترل می شود. مانند عامل تخلیه و زهکش در مجارب ادرار و لوله های هاضمه کار می کند و سنگ ها را از بین می برد و مصرف آن در حد مناسب به مبتلایان به دیابت و ورم مفاصل توصیه می شود زیرا میوه ای است که نشاسته کمی دارد و قندش برای افراد دیابتی زیان بار نیست. همچنین مسکن اعصاب بوده، ملین است. خون را پاک و معده را نیز تمیز می کند از ویتامین C بالایی برخوردار است ترکیبات یافت شده در گیلاس نظیر کوئرسیتین، الاژیک اسید و پریلیل الکل ثابت شده است که بسیار در جلوگیری از روند شروع و گسترش سرطان نقش دارند.

آفات و بیماری

مهمترین آفت در درخت گیلاس٬ مگس گیلاس است و بعد از آن به ترتیب کرم سفید ریشه٬سرخرطومی٬کنه قرمز٬سوسک چوبخوار و شته است.

نکته مهم:در مبارزه با همه این آفات مبارزه فیزیکی(غیر شیمیایی) می تواند بسیار موثرتر از مبارزه شیمیایی باشد.


مبارزه فیزیکی:


از بین بردن علف های هرز و نظافت باغ به منظور ایجاد شرایط مناسب جهت رشد درختان،جمع آوری برگ و میوه های ریخته در پای درخت قبل از خروج لاروها از آنها و رفتن داخل خاک، شخم زدن پای درخت

نکته: همه اینکارها  محل و کانون زمستان گذرانی این آفات را از بین می برد و با برهم زدن سیکل زندگی آنها موجب نابودی آنها می شود

غرق آب کردن باغ در شبهای زمستان٬ چون تخم یا شفیره این حشرات در عمق خاک (3-5 سانتی متری) هستند ایجاد یخ در سطح باغ موجب نابودی تخم و شفیره ها می شود.

مبارزه شیمیایی

 برای مبارزه شیمیایی با مگس گیلاس و کرم سفید ریشه، سرخرطومی، شته و سوسک چوبخوار از دیازنون 60درصد و مبارزه با شانکر از بردو فیکس 40 سی سی در 20لیتر آب استفاده می شود.

نهالستان پیام سبز تالش(مهندس دانش ادیبی)    www.pstnahal.com       info@pstnahal.com       

شماره تماس:09113851051   دفتر:01344292303    آدرس:کیلو متر4 تالش                                              https://t.me/nahalestanepayamesabzetalesh